Kennisbank conversie

qrqtw

Veel gestelde vragen adviseurs omtrent conversie naar ASR volmachtpolissen

Wat is er gebeurd er met de clausules op de polis van mijn klant?

Wij hebben de nieuwe standaardclausules op de polis geplaatst. Individuele clausules en polis teksten zijn geschoond. Heb je vragen over een individuele polis? Bel dan met onze Acceptatieafdeling 040 – 3046478.

Voor mijn klant worden de polisvoorwaarden niet alleen beter, maar ook slechter. Wat doen jullie daaraan?

Wij hebben een ‘best of clausule’ geplaatst. De geldigheidsduur bedraagt 12 maanden. De “best of” geldt niet voor No claim regelingen. Bij inboedel geldt dat de “best of” alleen geldt voor mobiele elektronica, als de klant eerder ook die dekking had.

  • premieneutraal, wij gaan direct naar het a.s.r tarief (voorzover dit nog niet het geval is) maar verhogingen van meer dan 20% worden doorgeschoven naar jaar 2, daarna zal het actuele tarief gaan gelden. Wij denken dat dit tot weinig uitval of problemen zal leiden gezien de ervaringen en de markt omstandigheden.
  • Bij mutatie vervalt de premiedemping. Bij de ‘best of clausule’ kan jouw klant kiezen om de oude of de nieuwe voorwaarden toe te passen bij een schade.

Wat is er in mijn provisierechten veranderd?

Wij hebben voor zover mogelijk de oude provisiepercentages geëerbiedigd. (= lees ingeleverde provisiekortingen). De standaardprovisie is identiek aan die op de provinciale polissen wordt gegeven.

Waarom werken jullie met een AWI reken box van de maatschappij?

Maatschappijen hebben de laatste jaren steeds meer gedifferentieerd in tariefregels. Deze zijn zo complex geworden dat de maatschappijen uitsluitend nog de reken box aanbieden. De inhoud van de rekenregels wordt door de maatschappij niet meer gedeeld.

Zijn er wijzigingen in de bemiddelingsovereenkomst of bemiddelingsvergoeding?

In de bemiddelingsovereenkomsten zijn bij deze omzetting geen wijzigingen doorgevoerd.

Wat zijn de wijzigingen in de provisie die door middel van de provisieschuif zijn gewijzigd?

De provisie is niet gewijzigd als na toepassing van de provisieschuif de provisie onder het door de maatschappij vastgestelde maximum ligt.

Met welk royementspercentage moet ik rekening houden door deze omzetting?

Op basis van ervaring met eerdere omzettingstrajecten, gaan wij uit van een royement van enkele procenten. Als je de klant actief kunt informeren, is het opzeggingen nog minder.

Mijn relatie gaat niet akkoord met de aanpassing. Hoe geef ik de opzegging van de polis door?

Je kunt de opzegging doorgeven via een mutatiebericht in de mail naar info@slimmverzekerd.nl of je kunt een mutatie in AWI doorvoeren

Wij rekenen geen royementskosten voor de opzegging.

 

Mijn relatie wil zijn/haar polis wijzigen. Hoe geef ik dat door?

Je kunt een wijziging doorgeven via een mutatiebericht in de mail naar info@slimmverzekerd.nl of je kunt een mutatie in AWI doorvoeren. Als de wijziging het gevolg is van een fout van ons bij de omzetting, rekenen we geen mutatiekosten.

Mijn relatie heeft wel een nieuwe polis ontvangen maar geen polis(sen) ontvangen van de rest van zijn verzekeringen in het pakket? Hoe kan dat?

De omzetting van de polissen vindt veelal niet tegelijkertijd plaats. Dit komt omdat we deels geautomatiseerd en deels handmatig omzetten.

Ik heb een wijziging doorgegeven voor een polis van voordat jullie de polis hebben omgezet. Deze is nog niet doorgevoerd. Wordt deze mutatie alsnog verwerkt op de aangepaste polis?

De mutatie wordt nog verwerkt. Als hierover contact nodig, hoor je van ons.

Mijn klant heeft een schade die is ontstaan voordat jullie de voorwaarden hebben veranderd. Welke polisvoorwaarden zijn van toepassing?

De schade wordt afgewikkeld volgens de polisvoorwaarden die van toepassing waren op het moment van de schade. Daarnaast kan jouw klant eventueel een beroep doen op de best of clausule.

Waar kan ik productinformatie, polisvoorwaarden en productkaarten van a.s.r. terugvinden?

Met onderstaande link kun je informatie vinden over het VVP van a.s.r.

https://slimmverzekerd.nl/verzekeringskaarten/

Bij wie kan ik terecht met klachten over de aanpassingen?

Met klachten kun je terecht bij de afdeling acceptatie bij Slimm Verzekerd bij voorkeur via de mail info@slimmverzekerd.nl

Ik heb een verbetervoorstel voor de omzetting naar volmacht. Hoe kan ik dit doorgeven?

Jouw verbetervoorstel stellen wij op prijs. Onze afdeling acceptatie hoort het graag.

Wat zijn de belangrijkste kenmerken van de dekkingen in het ASR VVP pakket. 

Iedere keer als wij een maatschappij gaan omzetten, plaatsen wij hier de belangrijkste dekkingskenmerken en eventueel de verschillen met de meest komende oudere voorwaarden. Deze zijn uiteraard ook beschikbaar via de website van Slimm Verzekerd.

 

Tevens verwijzen wij u voor meer informatie omtrent condities en voorwaarden naar:

De voorwaarden van ASR:

https://slimmverzekerd.nl/slimm-verzekerd-b-v/visie-missie/polisvoorwaarden/

of  de verzekeringskaarten van ASR:

https://slimmverzekerd.nl/verzekeringskaarten/

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing

There are many variations of passages of Lorem Ipsum

Where does it come from? Contrary to popular belief

Here are many variations of passages of Lorem Ipsum

Digital Solutions
Boost your Success

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar

Themes
Users
Active Installs

Our Team

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.